De organisatie
Onze opdrachtgever is een pionier in de uitvaartbranche, met een frisse, moderne benadering van afscheid nemen. Zij bieden mensen de mogelijkheid om hun uitvaart vooraf te plannen, zonder de zware emotionele en financiële last achter te laten bij hun dierbaren. Met een direct crematieplan als kernproduct bieden zij een respectvolle, eenvoudige en betaalbare manier om afscheid te nemen, zonder de traditionele ceremoniële druk.
Leads worden vooral gegenereerd via tv-campagnes en vervolgens digitaal opgevolgd en telefonisch geconverteerd. Face-to-face verkoop is dus niet aan de orde. Hoewel de Nederlandse activiteiten pas in januari 2025 zijn gestart, is de groei indrukwekkend: tussen mei en augustus verviervoudigde het aantal klanten.
De oprichters brengen ervaring mee uit verschillende hoeken (diepe expertise in finance en vastgoed). Zo staan achter dit bedrijf dezelfde ondernemers die Pure Cremation in het Verenigd Koninkrijk groot hebben gemaakt: in 2015 opgericht en inmiddels de onbetwiste marktleider in uitvaartplannen daar.
Het groeiende Nederlandse team bestaat naast de ervaren, vriendelijke klantenservice uit een Salesmanager en een interim Marketing Director.
De functie
Na een indrukwekkende groei in Nederland is de organisatie klaar om de ambitieuze plannen verder uit te rollen. Daarom zijn ze nu op zoek naar een ondernemende Marketing Manager die de marktpositie in Nederland verder gaat versterken en de groei gaat versnellen. In deze rol ben jij verantwoordelijk voor leadgeneratie, websitebeheer, campagneprestaties en het opbouwen van een duurzame marketingbasis. De leads worden momenteel gegenereerd via traditionele kanalen (vooral TV) en paid advertising. Aan jou de taak om te kijken welke andere digitale kanalen kunnen worden ingezet om meer leads te creeren en hoe deze te converteren.
Je gaat nauw samenwerken met de Sales Manager en de Interim Marketing Director om de marketingimpact in Nederland op te bouwen en op te schalen. De rol is breed en hands-on, met focus op performance marketing en uitbreiding naar het beheren en ontwikkelen van de website en merkontwikkeling. Naast het behalen van de ambitieuze targets in het Marketingplan, is er veel ruimte om sneller te groeien.
Jij krijgt alle ruimte om je te laten gelden als marketeer: Als jij met een solide business case komt, zal het budget beschikbaar worden gesteld om campagnes te testen, te optimaliseren en op te schalen. Een ondernemende mindset wordt gewaardeerd! Daarnaast heb je een scherp commercieel inzicht, sterke analytische vaardigheden en voel je je helemaal thuis in een scale-up omgeving.
Dit wordt er van jou gevraagd
- Minimaal 4 jaar marketingervaring, inclusief performance marketing, bij voorkeur in een snelgroeiende start-up of digitaal bedrijf
- Data-gedreven, analytisch en hands-on
- Ondernemend, zelfstandig en gewend aan een groeigerichte omgeving – bloeiend in de dynamische wereld van start-ups
- Goede projectmanagementvaardigheden en commercieel inzicht
- Flexibel in het aanpassen aan veranderende bedrijfsbehoeften
- Uitstekende probleemoplossende vaardigheden en het vermogen om uitdagingen effectief aan te pakken
- Uitzonderlijke klantgerichtheid
- Vloeiend in Nederlands en Engels, zowel mondeling als schriftelijk
- Beschikbaar voor 36-40 uur per week
- Ervaring in de uitvaartsector is niet vereist
Dit krijg je ervoor terug
- Salaris tussen de €4.000 en € 4.800 bruto per maand;
- 25 vakantiedagen;
- Laptop en telefoon;
- Aangezien het een start-up is, is alles bespreekbaar
- Een fantastische uitdaging om jezelf als marketeer op de kaart te zetten met serieuze financiële slagkracht!