De organisatie
Wil jij werken voor de internationale marktleider op het gebied van bedrijfssoftware? Onze opdrachtgever ontwikkelt cloudsoftware die bedrijven helpt om hun processen te automatiseren. Van financiële en HR-processen tot ERP-oplossingen voor handel, productie, projecten en de bouwsector. Deze oplossingen zorgen niet alleen voor tijdwinst, maar ook voor meer inzicht, zodat klanten efficiënt kunnen werken, onderbouwde beslissingen kunnen nemen en kunnen blijven groeien. Bijna 700.000 bedrijven vertrouwen al op deze software, waarmee ze de grootste speler in de Benelux zijn.
Met het oog op de toekomst staan duurzaamheid en persoonlijke ontwikkeling centraal. Verantwoord ondernemen, met respect voor mensen, het milieu en de samenleving, is de basis van hun missie. Jij zult werken aan innovatie en groei, zowel voor het bedrijf als voor jezelf, samen met meer dan 2000 collega’s. Het bedrijf heeft een open, informele en prettige werksfeer, waarin een jong, divers en doelgericht team samenwerkt. De marketingafdeling behoort tot de beste B2B-afdelingen van Nederland!
De functie
Als Go-To Market Specialist/Strateeg ben jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van sterke Go-To-Market-strategieën. Je combineert jouw analytische en strategische vaardigheden om de relatieve positionering van producten te optimaliseren en kansen in de markt te benutten. Door jouw scherpe focus op persona’s en solution messaging weet je onze doelgroepen effectief te bereiken.
Je bent een verbindende schakel tussen diverse afdelingen, zoals Productontwikkeling, Strategie en Sales, en draagt bij aan waarde creatie door het definiëren van proposities en het verbeteren van Go-To-Market-processen. Daarnaast werk je samen met partners om het indirecte kanaal van het bedrijf te versterken.
Wat ga je doen?
- Het ontwikkelen van gerichte Go-To-Market-strategieën voor zowel bestaande als nieuwe producten.
- Het analyseren van marktkansen, klantdata en concurrentielandschappen om “white spaces” te identificeren.
- Het definiëren van persona’s en solution messaging die nauw aansluiten bij de behoeften van onze doelgroepen.
- Het opstellen en optimaliseren van Go-To-Market-processen, inclusief timing, effectiviteit en afstemming met stakeholders.
- Het waarborgen van maximale waarde creatie door innovaties te koppelen aan de juiste marktsegmenten en kanalen.
- Het versterken van ons indirecte kanaal door co-marketingstrategieën met partners en resellers te ontwikkelen.
- Bijdragen aan de integratie van geacquireerde producten in het portfolio en de marktpositionering.
Dit wordt er van jou gevraagd
- Minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een B2B-marketing- of productmarketingrol,
- Ervaring binnen Go-To-Market strategieën.
- Uitstekende analytische vaardigheden.
- Kennis van de B2B-softwaremarkt.
- Sterke communicatieve vaardigheden.
- Ervaring met het presenteren en pitchen van strategieën en concepten.
- Een proactieve en teamgerichte instelling.
Dit krijg je ervoor terug
- Een salarisrange tot €6.200
- Een 13e maand
- Reiskosten/thuiswerkvergoeding
- 3 giving back days
- 27 vakantiedagen
- Mooi budget voor thuiswerkinrichting
- Pensioenregeling
- Toegang tot diverse trainingen
- Laptop van de zaak