Make your
Move
Solliciteer nu  

In het kort

Noord-Holland
uur p/week
Content Specialist
IT-Software
HBO
Vragen?
Neem contact op met:
Vacancy for:

Content Marketeer // Logistieke Tech Scale-up // Amsterdam

In het kort

Noord-Holland
uur p/week
Content Specialist
IT-Software
HBO

De organisatie

Onze opdrachtgever is een ambitieuze en snelgroeiende scale-up binnen de logistieke technologie. Met hun innovatieve platform maken zij pakketverzending slimmer, groener en eenvoudiger voor duizenden webshops, retailers en bedrijven in heel Europa. Eén druk op de knop volstaat om zowel nationale als internationale zendingen te regelen. De duidelijke missie: uitgroeien tot de meest duurzame logistieke dienstverlener van Europa.Ter versterking van het marketingteam zijn wij op zoek naar een hands-on Content Marketeer die deze visie weet te vertalen naar krachtige, overtuigende content.


De functie

Als Content Marketeer breng je de merkbelofte tot leven. De content is B2B-georiënteerd en je bedenkt, creëert en verspreidt content die e-commercebedrijven, logistieke managers en decision makers raakt én activeert. Van inspirerende blogs tot klantcases, van scherpe SEO-artikelen tot pakkende social posts: jij weet hoe je complexiteit toegankelijk maakt en de B2B doelgroep in beweging brengt. Jouw werk raakt de volle breedte van de marketingfunnel: awareness, engagement en leadgeneratie. Daarbij werk je nauw samen met collega’s uit marketing, sales, product en customer success. In deze rol rapporteer je direct aan de Marketing Director.

Belangrijkste verantwoordelijkheden
·       Ontwikkelen en uitvoeren van de contentstrategie in lijn met de bedrijfsdoelstellingen;
·       Opstellen en beheren van de contentkalender;
·       Aansturen en scherphouden van externe bureaus;
·       Optimaliseren van de content op de website en creëren van diverse contentformats: blogs, whitepapers, klantcases, infographics, video’s en nieuwsbrieven;
·       SEO-optimalisatie en keyword research voor maximale zichtbaarheid;
·       Publiceren en promoten van content via website, social media en e-mail;
·       Analyseren van prestaties (traffic, engagement, leads) en optimaliseren op basis van data;
·       Uitdragen van de opdrachtgever’s merkidentiteit: innovatie, eenvoud en duurzaamheid.

Dit wordt er van jou gevraagd

  • 3+ jaar ervaring in contentmarketing, bij voorkeur in een B2B-omgeving (SaaS, e-commerce of logistiek is een plus);
  • Gewend om te werken in een scale-up, je kan zelfstandig werken, niet alles is geregeld;
  • Sterke pen: je schrijft vloeiend en overtuigend in het Nederlands (en bij voorkeur ook in het Engels);
  • Ervaring met SEO, CRM systemen en social publishing tools;
  • Analytisch: je weet data te vertalen naar verbeteracties;
  • Creatief en nieuwsgierig: je volgt trends in content en marketing en experimenteert graag met nieuwe formats;
  • Zelfstandig én een teamspeler, die makkelijk schakelt tussen strategie en uitvoering.

Dit krijg je ervoor terug

  • Werken bij groeiende, innoverende scale-up binnen e-commerce logistiek, met internationale groeiambitie;
  • Een ondernemende cultuur waarin samenwerken, resultaat en plezier centraal staan, met veel ruimte voor eigen initiatief en creativiteit;
  • Salarisrange € 4.000 en € 5.500 p/m
  • Hybride werken met 2 dagen op kantoor in Amsterdam en flexibele werktijden
  • 1 keer in de week georganiseerde gezamenlijke lunch op kantoor in Amsterdam;
  • Pensioenregeling, reiskostenvergoeding en thuiswerkvergoeding;

SOLLICITEER OP DE FUNCTIE: